E-book Van zoeken, vinden maken

Archiveren: niet altijd het leukste klusje. Vaak blijft het erbij en groeien de stapels in de postbakjes, in de vensterbank of op de vloer. Wachtend tot de volgende vakantieperiode. Dan wordt er tijd ingeruimd om te archiveren. Het nadeel van deze archiefmethode is dat je archief niet up to date is, de stapels groeien. De drempel en tegenzin worden hoger en groter. Want het blijft een niet leuke klus.

Tenzij …

Je tijd inplant om vaker, en dus sneller, je archief bij te werken. Archiveren wordt dan een routine klusje dat slechts weinig tijd kost. Maak archiveren leuker en je zult merken dat het minder tijd kost als je een goed systeem hebt opgezet. Met de praktische stappen in dit e-book is er eigenlijk geen argument meer om niet te gaan archiveren en opruimen.

Inhoud

  • Waarom archiveren

  • Stappenplan

  • Digitaal archiveren

  • Kunst van het beslissen

  • E-mail archiveren

  • Do’s and dont’s

Schrijf je in en ontvang het e-book ‘Van zoeken, vinden maken’.

Je krijgt dan ook elke week een praktische organize tip.

5 email tips

  1. Vermeld een duidelijk onderwerp in de onderwerpregel. Pas deze eventueel aan.

  2. Start met het doel in je mail. Welke actie vraag je van de ontvanger?

  3. Licht daarna je vraag/bericht toe.

  4. Neem een besluit wat je met het bericht gaat doen. De inbox is een digitale brievenbus.

  5. E-mail verwerken is een taak. Ruim hiervoor tijd in je agenda in.

5 handige apps

  1. Lastpass. Al je wachtwoorden overal toegankelijk.

  2. Captio. Snel iets wegzetten naar je inbox.

  3. Stocard. Al je kortingskaarten bijeen op je telefoon.

  4. One Note (of Evernote). Voor alles wat je digitaal wilt bewaren.

  5. Trello. Samen werken aan taken van projecten.

“WHERE YOUR ATTENTION GOES, YOUR TIME GOES”
Idowu Koyenikan